Je bent hier:

Loodgieterswerk reparaties – Snelle reactie

Een lekkende kraan? Een probleem met druk of warm water? Heat Me stuurt je binnen 48 uur een gekwalificeerde loodgieter om al je loodgietersproblemen op te lossen. Bij noodgevallen grijpen we binnen 24 uur in. Vanaf €149 incl. btw.

Een offerte aanvragen

Snel antwoord

Gekwalificeerde loodgieters zijn binnen 24 uur beschikbaar bij jou in de buurt.

Erkende loodgieters

Experts in loodgieterswerk, geselecteerd op hun knowhow.

Transparante prijzen

Een duidelijke offerte en onderdelen tegen de officiële prijs van de fabrikant.

+8000 tevreden klanten

Met een gemiddelde score van 4,8/5 zijn onze klanten onze belangrijkste ambassadeurs.

Un plombier de chez Heat Me répare un robinet dans une salle de bain

  • 13
  • 10
  • 8
  • 7
  • 5
  • 3
  • 1
erkende professionals voor snelle reparaties, 24/7

Concurrerende tarieven – Tevredenheid gegarandeerd – Snelle reparaties

Blijf niet zitten met een loodgietersprobleem. Onze erkende loodgieters reageren binnen 48 uur in uw regio. In geval van nood wordt er gegarandeerd binnen 24 uur gereageerd.

  • Snelle levering in heel Wallonië en Brussel
  • Gecertificeerde loodgieters, geselecteerd op hun expertise
  • Transparante tarieven zonder verborgen kosten
Maak een afspraak

Tarieven voor reparaties aan loodgieterswerk

  • Inclusief reiskosten en 1 uur werk
  • Onderdelen gefactureerd tegen de detailhandelsprijs van de fabrikant
  • 65 inclusief 6% btw per extra uur
  • Toeslag voor weekendwerk tussen 18.00 en 07.00 uur.
Maak een afspraak

149 inclusief 6% btw + prijs van onderdelen

Problemen oplossen

Meestal wordt er binnen 48 uur een afspraak gemaakt met een verwarmingsmonteur bij jou in de buurt.

169 + 6% BTW + prijs van onderdelen

DRINGEND repareren

Neem binnen 24 uur contact op met een verwarmingsmonteur bij jou in de buurt.

98% van onze klanten is tevreden over hun ketelinstallatie

Een loodgieter voor al uw sanitaire reparaties

Dankzij ons netwerk van professionals kunnen we voor elk probleem de juiste expert sturen:

  • Lekken en afvoeren repareren
  • Problemen oplossen met boilers en waterverwarmers (elektrisch en gas)
  • Geen warm water of drukprobleem
  • Abnormale geluiden in de leidingen
Maak een afspraak
Un plombier de chez Heat Me répare un robinet dans une salle de bain

Dringende ontstopping binnen 24 uur

FAQ
Alles wat je moet weten over reparaties aan loodgieterswerk

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor waterdrukverlies aan de kraan. Hier zijn de meest voorkomende:

  • Storingen in het gemeentelijke watersysteem: De meeste huizen zijn aangesloten op een gemeentelijk waterleidingnet. Een daling van de waterdruk kan het gevolg zijn van instabiliteiten in het toevoernetwerk. Deze schommelingen zijn meestal ’s ochtends en ’s avonds voelbaar, wanneer veel mensen het water tegelijkertijd gebruiken.
  • Schade aan een waterleiding in je huis: Als je een gebroken waterleiding vermoedt, controleer dan elke hoek van je huis waar de leidingen elkaar kruisen. Kijk uit naar tekenen van water. U kunt een snelle test doen door alle kranen dicht te draaien en de watermeter te controleren. Als de wijzerplaat beweegt, is er een lek.
  • Je huis staat hoog: De hoogte van je huis ten opzichte van de waterbron kan een daling van de waterdruk verklaren. Het is belangrijk om te weten dat de zwaartekracht een cruciale rol speelt in de waterdistributie.
  • Een verstopte beluchter: Als de waterdruk alleen in bepaalde kamers van je huis afneemt, kan het probleem een verstopte beluchter zijn. Als dit het geval is, maak je het onderdeel gewoon schoon of vervang je het.
  • De waterdruk wordt omgeleid naar andere delen van het huis: Huizen met een omstelklep hebben het meeste last van dit probleem. Deze klep regelt de waterdruk in de verschillende kamers van je huis.
  • Een watermeter die niet goed werkt : De watertoevoer in je huis hangt grotendeels af van de watermeter. Als dit onderdeel defect is, heeft dit invloed op de waterdruk.
  • De hoofdkraan staat niet helemaal open: De watertoevoer naar je huis kan beperkt zijn als de hoofdkraan maar gedeeltelijk open staat.
  • Verslechtering van leidingen: na verloop van tijd is de toestand van leidingen niet meer hetzelfde. Corrosie tast leidingen aan, net als minerale afzettingen. Deze afzettingen verminderen de beschikbare ruimte in de leidingen, waardoor de waterstroom vertraagt. Lekken en scheuren in de leidingen zijn ook verantwoordelijk voor de afname van de waterstroom, omdat er onderweg verlies optreedt.

Neem eerst contact op met je waterleverancier of kijk op hun officiële website om te weten te komen of er in jouw buurt storingen of werkzaamheden zijn. Open vervolgens alle kranen om te controleren of het probleem algemeen of plaatselijk is. Daarna kun je de hoofdkraan controleren, die moet open staan. Controleer tot slot of er geen lekken zijn.

Schakel na al deze stappen een gekwalificeerde loodgieter in, zoals die in het uitgebreide netwerk van professionals van Heat Me. Een loodgieter kan je in een mum van tijd vertellen wat er mis is.

Er zijn veel redenen waarom een sifon onaangename geuren kan verspreiden:

  • De sifon aftappen: Als de sifon enige tijd niet gebruikt wordt, verdampt het water dat erin zit. Hierdoor kunnen rioolgassen vrij in de kamer opstijgen.
  • Ophoping van organisch afval: Wanneer organisch afval zoals haar en voedselresten zich ophopen en ontbinden in de sifon, worden er onwelriekende gassen geproduceerd.
  • Gedeeltelijke verstopping in de leidingen: Verstoppingen of zelfs scheuren in de leidingen kunnen onaangename geuren veroorzaken.
  • Ventilatieproblemen: een ventilatiesysteem dat niet goed werkt, zorgt ervoor dat rioolgassen niet goed kunnen ontsnappen. De ophoping van gas in de sifon veroorzaakt stankoverlast.
  • Slechte installatie of beschadigde sifon: Als een sifon niet goed geïnstalleerd of beschadigd is, wordt het water niet goed vastgehouden, waardoor vieze gassen de kans krijgen.

Een verborgen waterlek doet zich voor wanneer waterinfiltratie niet direct zichtbaar is met het blote oog. Een verborgen waterlek ontstaat in muren, plafonds, onder vloeren en op andere ontoegankelijke plaatsen.

Dit zijn de waarschuwingssignalen:

  • Onverklaarbare stijging van je waterrekening: Als je waterrekening zonder duidelijke reden stijgt, kan er ergens een lek zijn.
  • Vlekken of halo’s: Als je vlekken of halo’s ziet op plafonds of vloeren, kan dit een teken zijn van doorsijpeling achter de oppervlakken.
  • Muffe geuren: Een onaangename schimmelgeur kan wijzen op de aanwezigheid van stilstaand water.
  • Actieve watermeter: Als je watermeter constant loopt, zelfs als de waterapparaten zijn uitgeschakeld, kan dit duiden op een lek.
  • Verslechtering van materialen: let op tekenen zoals loszittende dakpannen, zwellend hout, enz. Deze schade wordt meestal veroorzaakt door stilstaand water. Deze schade wordt meestal veroorzaakt door stilstaand water.
  • Daling van de watertoevoer: Een plotselinge daling van de waterdruk in de kranen kan het gevolg zijn van een lek.
  • Geluid van stromend water: Als alle kranen dicht zijn en je hoort het geluid van stromend water, kun je een lek niet uitsluiten.
  • Vloer voelt koud aan: Als je merkt dat de vloer in je huis koud aanvoelt zonder duidelijke reden, kan een lek in de leidingen onder de vloer de oorzaak zijn.

Wanneer je een storing, een verdacht geluid of een lekkage opmerkt, raden we je aan om contact op te nemen met een erkende loodgieter. Hier zijn enkele problemen die u kunt tegenkomen en die de tussenkomst van een specialist vereisen:

  • een waterlek ;
  • een lekkende sifon;
  • een probleem met uw kranen;
  • een gebrek aan warm water in de kranen;
  • een stromingsprobleem ;
  • geschaalde pijpen ;
  • een defecte elektrische of gasboiler;
  • een waterontharder die niet goed werkt ;
  • een geluid in de leidingen.

We grijpen zo snel mogelijk in na je aanvraag. Als algemene regel komt er binnen 48 uur een loodgieter bij je thuis . In extreme noodgevallen kunnen we binnen 24 uur ingrijpen.

Als je toilet lekt, is het belangrijk om uit te zoeken waar het lek zit. Hier zijn een paar stappen om het probleem te identificeren en op te lossen:

  • Controleer de vlotter, die het waterniveau in de tank regelt. Mogelijk is deze onjuist afgesteld of defect. De vlotter moet correct drijven en mag niet vastzitten.
  • Controleer de klep onder in de tank. Als deze niet correct is geplaatst, kan dit lekkage veroorzaken.
  • Als het waterniveau zich boven de overloopbuis bevindt, stel dan de vlotter bij om de stijging van het water te beperken.
  • Versleten of onjuist geïnstalleerde afdichtingen kunnen tot lekkage leiden.

Goed om te weten: Als je het probleem niet kunt oplossen, kun je het beste de professionele loodgieters van Heat Me inschakelen. Zij zijn beschikbaar voor alle soorten reparaties.

Als de temperatuur onder -5°C zakt, kunnen leidingen bevriezen. Volg deze stappen:

  • Sluit de watertoevoer in het hele huis af: Het risico bestaat dat de leidingen barsten onder de druk van het water en het ijs. Daarom is het belangrijk om alle kranen dicht te draaien en de algemene watertoevoer af te sluiten.
  • Vind de bevroren zone: Niet alle zones zijn noodzakelijk bevroren. Je moet eerst bepalen welke zones bevroren zijn voordat je actie kunt ondernemen. Volg de vorstsporen langs de leidingen. Als de vorst niet zichtbaar is, raak dan uw leidingen aan om te controleren of sommige delen kouder zijn dan andere.
  • Bescherm uw meubels: Als uw meubels en andere voorwerpen zich in de buurt van bevroren leidingen bevinden, is het raadzaam om ze indien mogelijk te verplaatsen. Als dit te moeilijk blijkt, kun je alle meubels afdekken om te voorkomen dat ze beschadigd raken als de leiding barst.
  • Schakel ten slotte een professionele loodgieter in om het probleem effectief aan te pakken.

Zoek eerst de hoofdkraan. Deze kan zich in de buurt van de watermeter bevinden, in een kelder of kast, of soms buiten. De locatie hangt af van het type huis waarin je woont.

Sluit vervolgens de hoofdkraan door deze rechtsom te draaien. Controleer of de watertoevoer is afgesloten. Bel ten slotte een loodgieter om het lek te repareren. Heat Me heeft een uitgebreid netwerk van loodgieters.

Ja, we hebben ook een ontstoppingsservice voor al je afvoerproblemen.

Veel loodgietersproblemen vereisen onmiddellijke aandacht. Hier zijn maar een paar voorbeelden:

  • Grote lekken: een groot lek in de leidingen of fittingen kan overstromingen in je huis veroorzaken, wat kan leiden tot aanzienlijke materiële schade. Daarom moeten dit soort problemen zo snel mogelijk worden aangepakt.
  • Verstopte leidingen: Een volledige verstopping van een leiding, zoals een toilet of gootsteen, verhindert het gebruik van de voorzieningen en kan leiden tot overstromingen.
  • Barstende leidingen: dit soort incidenten doet zich vooral voor in de winter. Exploderende leidingen veroorzaken een groot lek.
  • Terugstroming rioolwater: Als rioolwater terugstroomt in je afvoer, vormt dit een gezondheidsrisico.
  • Gaslekken in een warmwaterboiler: dit type lek is gevaarlijk en vereist snel ingrijpen.

Wat je loodgietersprobleem ook is, Heat Me kan je helpen door de diensten van de beste loodgieters in België aan te bieden. Bovendien kunnen we voor noodreparaties binnen 24 uur ingrijpen.

Als het om een klein probleem gaat, zoals het ontstoppen van een gootsteen of het vervangen van een afdichting, kun je het zelf proberen op te lossen. Maar voor complexe of dringende situaties, zoals grote lekken, gesprongen leidingen of terugstromend rioolwater, is het essentieel dat je contact opneemt met een loodgieter.

Er zijn verschillende criteria om een goede loodgieter te herkennen. Hier zijn een paar belangrijke punten om te controleren:

  • Kwalificaties: Je moet er zeker van zijn dat de loodgieter die bij je thuis komt de juiste kwalificaties heeft. Door gebruik te maken van de diensten van Heat Me voor loodgietersreparaties hoef je je hier geen zorgen over te maken. Al onze professionals zijn goed opgeleid en beschikken over de benodigde certificeringen.
  • Ervaring en deskundigheid: Een loodgieter met jarenlange ervaring lost je probleem waarschijnlijk sneller op. Bij Heat Me zorgen we voor ervaren loodgieters.
  • Transparantie en communicatie: een professionele loodgieter moet het probleem en de mogelijke oplossingen uitleggen en je vragen op een begrijpelijke manier beantwoorden. En dat is precies wat de loodgieters van Heat Me doen.
  • De juiste apparatuur: Het is essentieel dat een loodgieter de juiste apparatuur heeft om zijn werk goed te kunnen doen. Je kunt erop vertrouwen dat elke loodgieter bij Heat Me goed is uitgerust.

Er zijn verschillende stappen in het probleemoplossingsproces voor loodgieterswerk. Dit is hoe het meestal werkt:

  • De loodgieter probeert de aard en de oorsprong van het probleem te begrijpen, bijvoorbeeld of het een lekkage of een verstopping is.
  • Er wordt een diagnose gesteld om de omvang van het probleem te bepalen. De loodgieter gebruikt hiervoor specifieke apparatuur.
  • De loodgieter zal het water of de elektriciteit afsluiten, afhankelijk van de situatie, om elk risico te vermijden.
  • De loodgieter begint dan met het uitvoeren van de nodige reparaties.
  • Als het werk klaar is, controleert de loodgieter of alles goed werkt door tests uit te voeren.
  • De loodgieter reinigt vervolgens het werkgebied en verwijdert eventueel puin.
  • Na de operatie kan hij je advies geven over hoe je kunt voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet, zoals regelmatig onderhoud of voorzorgsmaatregelen.

We werken aan alle sanitaire toestellen, ongeacht het merk: gas- of elektrische boilers, zout- of CO2-verzachters, enz.

Reparaties die door de huurder moeten worden betaald, hebben voornamelijk betrekking op routineonderhoud en kleine reparaties die verband houden met het dagelijkse gebruik van de woning. De belangrijkste verantwoordelijkheden van de huurder zijn als volgt:

  • Routinematig onderhoud : Afvoer schoonmaken en kranen ontkalken.
  • Kleine reparaties: vervanging van defecte afdichtingen en kleppen, reparatie van kleine lekken op toegankelijke kranen en leidingen.
  • Eenvoudig preventief onderhoud: radiatoren aftappen, warmwatersystemen onderhouden zonder complexe demontage.
  • Reparaties door verkeerd gebruik: Dekking van de kosten in geval van schade veroorzaakt door nalatigheid.

Grote reparaties, zoals het herstellen van oude leidingen, zijn normaal gesproken de verantwoordelijkheid van de huiseigenaar.

In sommige gevallen en afhankelijk van je regio zijn er een aantal financiële hulpmiddelen beschikbaar voor loodgieterswerkzaamheden, vaak als onderdeel van renovaties om de energie-efficiëntie of de veiligheid van je huis te verbeteren. Samen met u bepalen we als je er je voordeel mee kunt doen.

Meer informatie over onze sanitaire toestellen